Alltså, det här med rubriker..!


Känner att jag borde uppdatera, men oxå att jag kanske inte borde göra det idag, då regn och grått eventuellt kan komma att påverka min sinnestämning, men jag ska göra ett försök att inte låta vädret styra över mig.

Jag har verkligen kommit att uppskatta mina långa cykelturer, som i och för sig inte blir så långa de dagar jag ska iväg och jobba, men som iaf är bättre än ingen cykeltur alls. Jag vet att jag sagt det förut, men vad skulle jag göra utan min fina fina cykel? Nu när jag dessutom sänkt helvetessadeln två centimeter och höjt styret det lilla som gick, får jag numera, vilket måste anses som mer normalt, ont i sittbenen istället för skavsår på ställen där man inte vill ha tjock och okänslig hud.

     Ödestugu


Jag har haft min långlediga helg som infaller var fjärde vecka, ledigt från fredag till tisdag! Fredagen spenderades hos klipp-Linda, och senare hos Kjell i Taberg. I lördags bowlade vi 6 tjejer från jobbet och kalasade lite innan vi drog åt olika håll.




I söndags tog jag bussen in till Jenny (se bilden ovan) i stan för att boka Gotlandsresa, så nu är det klart! Den 8 juli åker vi till Visby och den 13 tar vi färjan tillbaka till fastlandet igen och styr kosan mot nästa kust; Varberg. Vi har bokat cyklar med campingpaket bestående av tält, cykelkärra och spritkök, så det kommer bli ett väldans äventyr det där på Gotland. I Varberg slipper vi förhoppningsvis tälta och byter cyklarna mot amerikanare istället. Det låter som en toppensemester, hoppas det håller vad det lovar..! 

För nån helg sen tog jag mig friheten att utnyttja H´s S70 när den ändå stod hemma på gården och skräpade, och bjöd med systrarna Livh på äventyr. För mig var det Brahehus som lockade, så systrarna hade inte mycket att säga till om, och eftersom de varken kunde bidra med bil eller körkort, så fick de snällt finna sig i situationen. Brahehus var det ja, den där ruinen längs E4an.


     


Nu ser jag framemot ännu en ledig helg, fredag till söndag, och förhoppningsvis kommer jag iväg på en långtur på cykel till Gränna i morgon, om vädret tillåter! Och dessutom kommer den där Volvon stå på gården och se övergiven ut hela helgen, då Pontiacen och ägaren till de båda kommer befinna lååångt hemifrån! Roadtrip någon..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0