Howdy!

 

Bytte bort mitt jobbpass i fredags så jag kunde agera privatchaufför till H! Inte bara därför, okej då. Men iaf, på vägen hem från skjutsandet, så beslutade sig fina Catalina för att stanna. Och inte vilja starta igen. Så, där satt jag, vid motorvägen, med huven öppen och väntade på hjälp. Som tur var kom grannen Tulle förbi, trampade gasen i botten, vred om nyckeln och så gick hon igång så fint..!


 

 
På kvällen följde jag med Henke, Jenny, Jonny, Eskilsson och Mini till High Chaparral på Country music Festival. Vi gick all in med boots och hatt. Bra musik, mycket dans, lite folk men en mycket lyckad kväll! Dessutom blir det aldrig tråkigt i baksätet på Pontiacen. Inte i framsätet heller, för den delen.

    

 

Förra helgen bjöd oxå på galenskaper. Då firades min födelsedag lite mer ordentligt med grillning och underbar jordgubbstårta, som jag och Petra bakat ihop, i Tenhult, innan vi åkte vidare till Pilaboparken, Anneberg. Där blev det dans och skönsång till Eva Eastwood. Många många raggarbilar på parkeringen och mycket mycket dans, vin och mygg!


I tisdags trotsade jag ensamheten och åkte till Göteborg över dan! Klockan 15 började det bli tråkigt att vara ensam i stor stad, och Avenyn var inte så spännande. Besökte varken Paddan, Liseberg eller Slottsskogen, så Göteborg behöver ännu en påhälsning framöver.


I lördags flyttade jag in i mitt nya hem på Torpa. Jocke fixade fram en liten 6 m lastbil med ramp som jag sen fick äran, eftersom jag ansågs som mest körduglig, att transportera mig och mina alla saker i från Tenhult till stan. I samma veva blev jag av Tenhultshyresvärden erbjuden en katt..! Jag funderar fortfarande.. Efter flyttandet blev jag mer eller mindre påtvingad en middag på en av restaurangerna på Piren. Det var Caroline och Eskil som var i stan, eftersom E cyklat Vätternrundan. Han var trött, jag var trött, C och Petra som skjutsat E till Motala natten innan var trötta, så kl 22 gick vi hem och sov. Och maten var god! Efter att ha pulat på här i lägenheten, ser det nu faktiskt ut som ett hem. Jag har gott om plats överallt förutom i skrubben/klädkammaren. Tom kartong, tom tom kartong.. Tyvärr råkade jag radera dom andra bilderna jag tagit, så en full skrubb är allt jag har just nu.


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Dom tomma banankartongerna kan du ju kanske slänga, och fråga affärn om nya när du ska flytta nästa gång...

2011-06-21 @ 10:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0