Grännaäventyret

Ser ju att jag inte skrivit nåt om min lilla cykeltur till Gränna! Det var en tur som hette duga. Cyklade iväg från Tenhult i finvädret, efter att ha blivit väckt vid 06.00 av att folk började droppa in för att dricka kaffe? Hade kollat karta och eniro lite smått, men cyklade iväg med inställningen Hur svårt kan det vara? Och mycket riktigt, det var ju inte svårt överhuvudtaget, bara långt. Efter ca 6 mil var jag äntligen framme i Gränna. Där började jag fundera på att fega ur och ta en buss tillbaka till stan. Benen var trötta och rumpan öm. Efter lunch och sighte-seeing började jag dock rulla hemöver, bara för att upptäcka att jag hade pyspunka på bakdäcket. Pumpa upp fullt på macken utanför Gränna, och hålla tummarna. (Naturligtvis hade jag med mig både pump och punkalagningskit utifallatt, men en handpump pumpar inte lika bra som en kompressordriven..) Resan hem var en trevlig upplevelse. Svängde av lite impulsivt mot Vista Kulle och hamnade tillslut på en smal kurvig väg och ett lusthus på en kulle, innan jag cyklade över Huskvarna och hem. Sammanfattningsvis en annorlunda dag, och med 10 mil i benen var jag inte riktigt i form för att följa med på dans på kvällen.

       


Dansen tog jag dock igen förra helgen när Scotts spelade på en tillfälligt uppsatt scen i Rådhusparken. Vin och mat hos Jenny, regn och öl ur plastglas, och så nattbussen hem. Fin kväll!

Igår fyllde jag ju, som alla vet, år! Hela 26. Uschiamej. Fick en ny spegel av H efter att min spegel, som överlevt så många flyttar genom åren, "plötsligt" gick i kras! Blev uppvaktad av familjen Livh med en lavendel i kruka som jag nu längtar efter att få ställa på mitt utebord på balkongen till min lägenhet, för snart flyttar jag!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0