Vad hände!?

Haha vilken konstig helg jag haft! Tjurruset stod i almanackan och stockholmsresan var inbokad sen länge. I fredags skulle jag och Hanna gå på spa, snacka skit, prata ikapp sen sist vi sågs, bubbla, gosa på i morgonrock osv. Efter spadagen var en middag på stan inplanerad. En perfekt dag som uppladdning inför den riktiga utmaningen på lördagen. Men. Hanna blev sjuk och stannade hemma i Lund, vilket innebar att fredagens planer helt gick åt skogen, och att jag fick ställa in mig på att springa Tjurruset själv.

Jaja. Strosade runt på Stockholms gator och torg på dan och funderade igen på hur det kommer sig att jag väldigt ofta får upptäcka saker på egen hand. Jag vet att jag avhandlat det i ett tidigare inlägg och nu kan jag då förutom Kiel, Lund och Jönköping även lägga till Stockholm på listan över städer jag upptäckt på egen hand. Det är tröttsamt i längden, samtidigt som jag vänjer mig vid det.. Fredagsmiddan kom att istället för restaurangmat bestå av hemgjorda tortellinis hemma hos Stefan i Skarpnäck. Fin uppladdning, tidig kväll.

Lördag morgon, kallt och klart. Usch. Börjar gruva mig inför loppet, fan vad kallt det kommer bli att bli blöt! Överlämnade bilkörandet och kartan åt Stefan, och det är nu det börjar gå åt skogen.. Man kan säga att trots att vi var ute i god tid så hann vi inte fram innan starten gick. Vart felet låg kan diskuteras, jag skyller inte på nån. Vi åkte hem igen. Torra, varma, jag ganska nöjd över att sluppit det blöta kalla helvetet som väntat om vi hunnit fram i tid. Eftermiddan tillbringades istället ute vid en badplats i solen, i varma kläder med en kopp varm choklad i handen. Inte alls dumt. Jag ångrar bara att jag inte passade på att ta ett dopp i vattnet. Det hade varit mitt straff för att jag missade ruset.

Söndagen bjöd på strålande sol och visade Stockholm från sin bästa sida. Stackars Stefan tvingades både vakna före 8 och följa med mig in till stan på dan då jag ville gå och gå och gå och titta på båtarna och vattnet och alla hus. Strosade runt på Skeppsholmen, fikade och njöt av det underbara vädret!

På eftermiddan fick jag ett samtal. Suck. Varför är det alltid så att när jag tillslut bestämt mig för nåt så kommer det nya erbjudanden, och varför händer det mesta i mitt liv med så kort varsel? I flera veckor ringde jag runt i Stockholm för att fixa praktikplats inför min andra praktik som börjar på måndag. Jag fick för mig redan i våras att jag skulle vilja göra min andra praktik i Stockholm, få prova på att bo där ett tag, lära mig hitta, och förstås, praktisera på ett bra ställe. Fick inga napp och sökte i Jönköping istället. I onsdags blev det klart med praktikplatsen i Jönköping. I söndags ringde dom från ett känt ställe på Djurgården i Stockholm och sa att om jag fortfarande var intresserad så kunde dom ta emot mig. Jaha! Fundera fram och tillbaka, fördelar och nackdelar med att lämna Jönköping och lägenheten i 6 veckor. Samtidigt är det ju i Stockholm jag vill ha min praktik egentligen.. Så, antagligen flyttar jag till Stockholm i helgen och kommer hem till Jönköping igen i december. Snabba ryck, som vanligt när jag ska göra saker.. 

Sammanfattningsvis kan man säga att trots att mycket gick snett i helgen så blev det ändå en toppenhelg med trevligt sällskap och underbart väder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0